Nubes | Clouds Picture Book

Inicio: Reconociendo el origen

A veces, las gotas de agua de un lago nos aburrimos de ser las mismas gotas de agua de un lago y soñamos con ser aguas de gotas de un mar del Caribe, transparentes, turquesas, cálidas. O ser gotas de un mar del sur, frío, tormentoso. Y crecer en una ola gigantesca que rompe en orillas rocosas. Siempre el mismo sueño, ser una gota de agua.

"Aquella mañana me levanté escuchando una voz que decía que ya era hora de partir. Comencé a elevarme y noté que mi cuerpo se volvió esponjoso y blanco. Vi a otras como yo que por el cielo vagaban, cosas extrañas las cruzan, seres de distintas formas. La aventura hacía que mi corazón latiera fuerte.

De pronto me quedé sola, tan sola que el azul del cielo me invadía por todos lados. Me sentí tan pequeña, era solo un puntito o ya no era." | Exercept of the story written by Violeta Scotto.

...

Initial roughness of center pages of book.

I've been trying to finish a cloud-themed picture book for a number of years now.

The project started as an individual project and along the way I found friends who proposed changes: Gisela Dias (graphic designer) and Violeta Scotto (writer).

The book Nuvens is composed of 32 pages, landspcape format. The project with Gisela and Violeta was designed to participate in the Children's Book Contest in Mexico. Currently the project is on hold for various reasons that have caused delays, such as an accident I had in 2017, trips to Europe and then these pandemic years that seemed endless.

I'll try to put some parts of the initial studies done by the three of us... with my roughs of some double pages, layouts by Gisela Dias and parts of the texts written by the Argentine writer Violeta Scotto.

Pencil roughs of the main spread pages of definitive proposal.
Color rough of the main spreads.